Svíčka 2)část
:: Návody
Strana 1 z 1
Svíčka 2)část
Vzhled svíček a druhy poškození
Normální:Patka izolátoru má barvu od šedobílé
– šedožluté až po světlehnědou.
Motor je v pořádku. Je zvolena správná
tepelná hodnota svíčky. Složení směsi
a nastavení zapalování jsou v pořádku,
nedochází k vynechávání zapalování.
Znečištění sazemi:Patka izolátoru, elektrody a těleso
zapalovací svíčky jsou pokryty sametovými,
matnými sazemi.
Příčina: Nesprávné složení směsi.Směs je příliš
bohatá, vzduchový filtr je znečištěn.Studená svíčka.
Důsledek: Vynechávání zapalování,
špatné studené starty a chování motoru
za studena.
Olejové usazeniny:Patka izolátoru, elektrody a těleso svíčky
jsou pokryty lesklým povlakem sazí nebo
olejovým karbonem.
Příčina:U dvoutaktních benzinových motorů
je příliš mnoho oleje ve směsi.
Může se jednat o značně opotřebené pístní kroužky.
Netěsnost gufera.
Důsledek: Vynechávání zapalování,
špatné chování při startu.
Opatření: Nové zapalovací svíčky.
Vysokootáčkové zeskelnatění:Izolátor je nažloutlý, sklovitý.
Ukazuje na zvýšenou teplotu spalovací komory během akcelerace,
normální úsady jsou přetavené do vodivého povlaku.
Způsobuje vynechávání ve vysokých otáčkách.
Příčina: Tepelné přetížení v důsledku
samozápalů, např. díky špatnému
nastavení předstihu zapalování.Příliš chudá směs.
Příklady zabarvení svíčky
Normální:Patka izolátoru má barvu od šedobílé
– šedožluté až po světlehnědou.
Motor je v pořádku. Je zvolena správná
tepelná hodnota svíčky. Složení směsi
a nastavení zapalování jsou v pořádku,
nedochází k vynechávání zapalování.
Znečištění sazemi:Patka izolátoru, elektrody a těleso
zapalovací svíčky jsou pokryty sametovými,
matnými sazemi.
Příčina: Nesprávné složení směsi.Směs je příliš
bohatá, vzduchový filtr je znečištěn.Studená svíčka.
Důsledek: Vynechávání zapalování,
špatné studené starty a chování motoru
za studena.
Olejové usazeniny:Patka izolátoru, elektrody a těleso svíčky
jsou pokryty lesklým povlakem sazí nebo
olejovým karbonem.
Příčina:U dvoutaktních benzinových motorů
je příliš mnoho oleje ve směsi.
Může se jednat o značně opotřebené pístní kroužky.
Netěsnost gufera.
Důsledek: Vynechávání zapalování,
špatné chování při startu.
Opatření: Nové zapalovací svíčky.
Vysokootáčkové zeskelnatění:Izolátor je nažloutlý, sklovitý.
Ukazuje na zvýšenou teplotu spalovací komory během akcelerace,
normální úsady jsou přetavené do vodivého povlaku.
Způsobuje vynechávání ve vysokých otáčkách.
Příčina: Tepelné přetížení v důsledku
samozápalů, např. díky špatnému
nastavení předstihu zapalování.Příliš chudá směs.
Příklady zabarvení svíčky
:: Návody
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|